محمدفرنود:تشکیلات حرفه ای عکاسی خبری نداریم

نشست "چالش های اقتصادی در فتوژورنالیسم" با حضور محمد فرنود و محمدمهدی رحیمیان روز جمعه 26 آذر در همایش 10 روز با عکاسان برگزار شد

در ابتدا محمد فرنود از حاضران خواست تا به احترام عکاسانی که شهید شدند و عکاسانی که سال ها در این زمینه فعالیت کردند بایستند و یک دقیقه سکوت کنند.

فرنود در ادامه بیان کرد: تعریف آژانس های خبری و خبرگزاری ها با هم متفاوت است، همچنین اجرای کار آن ها نیز با هم تفاوت دارد. آژانس های خبری کاملا خصوصی فعالیت می کنند ولی خبرگزاری جمهوری اسلامی دولتی است و این از پایه و اساس اشتباه است. زیرا خبرگزاری هایی که تحت پوشش دولتی هستند اخبار جانبدارانه منتشر می کنند. ما باید خودمان را اصلاح کنیم البته با توجه به شکل هایی که در چند سال اخیر به وجود آمده تا حدودی اصلاح شده است.

محمد فرنود خاطرنشان کرد: اواخر دهه ی 30 احمد عالی عکاسی را متحول کرد و در ادامه نصرالله کسرائیان، بهمن جلالی، محمود کلاری، کاوه گلستان و... باعث تحول شدند. همچنین به واسطه ی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی تحولاتی اتفاق افتاد. ما در مطبوعات ایران افراد مستعد در حوزه ی خبرنگاری و عکاسی داریم ولی تشکیلات حرفه ای نداریم. همچنین با حضور عکاسی دیجیتال نیروی انسانی از بین رفت. فرد مهم نیست بلکه تشکیلات مهم است پس اگر تشکیلات حرفه ای نداشته باشیم حرفی برای گفتن نداریم.
فرنود افزود: عکاسان برای موفقیت باید موقعیت شناس و صاحب سبک باشند، هوشمندی و درک درست از سوژه داشته باشند.
در پایان محمد فرنود لوح سپاس خود را به روشن نوروزی تقدیم کرد.

روابط عمومی پنجمین همایش ده روز با عکاسان ایران

برای مشاهده گزارش تصویری لطفا کلیک کنید. 

واژه های کلیدی:  چالش،فتوژورنالیسم، محمدفرنود، محمدمهدی رحیمیان، همایش، ده، روز، پنجمین، با عکاسان ایران
تاریخ خبر: 1395/09/27