کارگاه پرتره تبلیغاتی با نگاه زیباشناسانه

کارگاه "پرتره ی تبلیغاتی" با حضور شهاب حاجی مشهدی در هفتمین روز پنجمین همایش 10 روز با عکاسان برگزار شد و حاجی مشهدی در این کارگاه گفت: عکاسی پرتره، شاخه‌ای از عکاسی است که در آن از چهره ی انسان عکس برداری می‌شود و یکی از مشهورترین انواع عکاسی است که هم در بین عکاسان آماتور و هم حرفه ای انجام می شود.

این نوع عکاسی در زمینه های شخصی مثل عکاسی از دوستان، افراد خانواده و حتی خود عکاس نیز انجام می پذیرد. یک عکاس پرتره ی حرفه ای با استفاده از تکنیک های عکاسی مثل استفاده از نور، رنگ ها و ترکیب بندی عکس های با کیفیتی می گیرد.

حاجی مشهدی در ادامه بیان کرد: عکاسی تبلیغاتی شاخه ی بسیار جذابی از عکاسی است به شرط آن که عکاس بتواند تفکرو سلایق خود را در عکس بگنجاند. اگر با حوزه‌های دیگر عکاسی مقایسه کنیم می‌بینیم که تقریباً در هیچ یک از شاخه‌های عکاسی به اندازه عکاسی تبلیغاتی نظرات سفارش دهنده در کار دخیل نیست. با توجه به این نکته مهم عکاسانی می‌توانند از کار خود لذت ببرند که عقاید کارفرما را در ذهن خود به دقت تحلیل و نقاط ضعف و قوت آن بررسی کنند و با توجه به هدف نهایی کار، بعد از تصمیم گیری صحیح با استفاده از زبان تفاهم آمیز تا حد امکان تفکر و سلیقه ی خود را به او منتقل کنند و بعد از جلب موافقت عکسی بگیرند که ناشی از برآیند تفکر کارشناسانه و نگاه زیبا شناسانه باشد.

روابط عمومی پنجمین همایش ده روز با عکاسان ایران

برای مشاهده گزارش تصویری لطفا کلیک کنید. 

واژه های کلیدی:  پرتره، تبلیغاتی، شهاب حاجی مشهدی، ده روز با عکاسان ایران، پنجمین
تاریخ خبر: 1395/09/26